Sunday, August 24, 2008

MEMILIH PERUNDING BERPENGALAMAN & BERILMU MENUNTUKAN KEJAYAAN


PERUNDING RUMAH BURUNG WALET

Kuala Terengganu, Fenomena membangunkan rumah burung walet cukup rancak khususnya dikalangan kaum bumiputera. Setiap bulan dua tiga rumah burung walet telah di bangunkan. Situasi ini menarik minat kepimpinan politik samaada kerajaan mahupun pembangkang. Dengan perkembangan ini ramai pula mengambil peluang menggelarkan diri sebagai konsultan walaupun ia sendiri belum memiliki rumah burung atau ia hanyalah tukang yang membina rumah burung. Dengan ini sebgai pelabur kena berhati-hati bila memilih perunding.

Pemilihan perunding yang betul, berpengalaman, berilmu serta terbukti ada kejayaan (memiliki rumah burung sendiri) penting bagi untuk berjaya. Jangan kita hanya memikirkan bayaran yang rendah semata2 untuk memilih tukang atau perunding, adakah berbaloi kiranya pelaburan kita lambat berhasil atau gagal???

Hari ini sudah kedengaran orang melayu ramai yang melibatkan diri dalam penternakan burung walet, tapi ramai juga yang gagal....tak ramai yang berjaya seperti yang sepatutnya, ada yang 2 tahun, 3 tahun, 4 tahun baru ada sarang tak sampai 10 biji...jadi kita janganlah jadi seperti ini. org kata buat burung kena sabaRRR...betul ke? kalau sabar 3 tahun masih tak boleh jual..kita kena jawab sendiri..inilah padahnya pilih tukang yg buat rumah burung bukanya perunding yg berpengalaman dan ada yang buat sendiri tiru orang buat. fikir-fikirkan lah.

Jangan pandang rendah dengan kepakaran dan pengalaman perunding(konsultan), kerana bayaran yang dikenakan nilainya sedikit berbanding kejayaan dan pendapatan yang bakal kita perolehi. Ini kerana perunding yang betul serta berpengalaman akan berupaya membimbing pelabur untuk merialisasikan peluang untuk menjadi JUTAWAN dari rumah burung. Adakah berbaloi bagi perunding yang mendapat bayaran dari kerja, peralatan, teknologi, kemahiran, ilmu dan pengalaman serta penjagaan sehingga kita dan berpontensi menjadi JUTAWAN dengan bayaran RM20 ribu-RM30 ribu????? kita kena renungkan!!!!!!...

Perunding yang hebat mempunyai rasa tanggungjawab yang cukup tinggi bagi memastikan seseorang pelabur berjaya dengan SUKSES...dan kalau kita ingin melabur janganlah hanya mengharap semuanya akan kita dapat dengan PERCUMA..Nilai pulangan yang kita perolehi dari bayaran peruding tentulah lebih tinggi. Ada perunding yang lebih bertanggungjawab dalam pengendalian pelaburan di mana menawarkan pakej pengelolaan terus dalam masa yang panjang dengan mengambil bayaran melalui perkongsian hasil tuaian yang sedikit berbanding pelabur. Hal ini nampak sekali pandang macam pelabur sedikit kerugian tetapi hakikatnya pelabur beruntung dan bertuah kerana dengan cara ini perunding akan menjaga rumah burung dengan cara yang terbaik bagi memastikan peningkatan hasil, pelabur mendapat bahagian lebih banyak hasilnya tanpa pening kepala memikirkannya. Perunding yang baik akan menguruskannya dari A sehingga Z. Pelabur duduk releks dan goyang kaki sahaja. Pengurusan dan pengelolaan di uruskan oleh perunding.

Bagi mereka yang menghadapi masalah burung lambat bersarang atau burung ramai tapi tak tidur atau burung bersarang tapi tak bertambah... hubungilah kami untuk menyelesaikan masalah anda..019-9341226 (zabri).